Veranderen in kleine stapjesNiet fit, moe, gestrest en onrustig kwam Karin binnen. Ze was het zat en het moest nu veranderen. Afvallen, ontspannen leven, meer energie en weer genieten van de dagelijkse dingen dat was wat zij wilde. Liefst morgen. Maar ja, zo werkt het vaak niet. Je begint vol goede moed aan een gezonde en ontspannen leefstijl. Niet meer snoepen, geen alcohol, snacks of fast food, drie keer in de week sporten en elke dag 10 minuten een ademhalingsoefening, liever nog twee of drie keer per dag. Dit klinkt mooi maar dat hou je geen twee weken vol. Gewoontes veranderen is lastig en dat is iets wat je het beste in stappen kunt doen. Het liefst nog kleine stapjes. Maar waar begin je dan?
Karin kwam bij Thema Coaching omdat ze er zelf niet meer uit kwam.

Als je iets in je leven wilt veranderen dan zijn er drie dingen nodig:
Ten eerste ga je bepalen welke actie je gaat ondernemen,
dan ga je aan deze actie prioriteit geven
en om het te laten slagen moet je er vertrouwen in hebben dat jij het kunt.

Voorkom stress door niet alles tegelijk te doen.

Dus gingen we samen na wat voor haar nodig is voor een energiek en ontspannen leven. Wat is dat dan, een ontspannen leven? Dat blijkt voor iedereen weer anders te zijn. Als je weet wat je wilt bereiken kun je bepalen wat er nodig is om jouw doel te bereiken. Dat zijn vaak veel acties, maar als je met alles tegelijk aan de slag gaat levert dat meestal veel stress op. Na het eerste kennismakingsgesprek koos Karin voor regie over jouw energie. Dit is een korte sessie waarin we samen onderzoeken hoe je het beste, met behulp van jouw ademhaling, meer energie krijgt. (meer info)

Na de meting besloot Karin twee kleine dingen in haar dagelijks leven te gaan veranderen. Geen grote dingen maar kleine veranderingen zodat zij er vertrouwen in heeft dat het haar gaat lukken. Karin koos er voor elke dag te beginnen met een ademhalingsoefening van 10 minuten. Door deze oefening voelde ze direct meer ontspanning. In een huishouden met kleine kinderen is het vaak lastig om hier tijd voor te nemen. Daarom bedachten we dat ze dit het beste kon doen voordat ze opstond. Normaal sprong ze dan direct onder de douche om zich daarna in het spitsuur van gezin en een drukke werkdag te storten. Ze zette de wekker 10 minuten vroeger. Door eerst 10 minuten te nemen voor ontspanning merkte ze dat ze de hele dag rustiger was, zich beter kon concentreren en uiteindelijk meer werk voor elkaar kreeg.

De tweede kleine actie waar Karin prioriteit aan gaf was gezonde voeding. Ze realiseerde zich dat ze weinig groente at. In de middag ging ze, in plaats van een plak ontbijtkoek een bakje rauwkost nemen.
Door kleine dingen te veranderen is het gemakkelijker vol te houden. Met vertrouwen dat het haar ging lukken ging ze de deur uit.

Als de eerste veranderingen na 2 a 3 weken een gewoonte geworden zijn kun je een volgende actie aanpakken.

Zo verander je langzaam maar zeker je levensstijl. Je doet er langer over maar het effect is vaak duurzaam.

Vind je het ook lastig om te bepalen wat je wilt en vind je het leuk om hier in een workshop mee aan de slag te gaan?

Kom dan naar onze workshop creëer het leven waar je van droomt en bereik in kleine stappen jouw droomdoel. We gaan die avond een actieplan maken waarmee jij jouw droomdoelen kunt bereiken.

Wanneer: 28 juni 2017

Waar: Belmani, Weverstraat 30, Oosterbeek

Wil je meer info over deze workshop? Stuur dan een mailtje naar: www.info@themacoaching.nl